Kerékpár

Alapvető kerékpáros technikák

Érdemes úgy végezni a feladatot, hogy elinduláskor is hátranézni, és a bója kerülése előtt is hátranézni, ezt pedig mindkét irányból gyakorolni, mindaddig, amíg abszolút természetes nem lesz a mozdulat. Tipikus példa erre a feladatra, amikor valaki úgy hajt le a járdáról az útra, hogy nem néz hátra, hogy jön-e valami. 

II. Becsatolás

Tételezzük fel, hogy az elindulásnál tartunk, az első feladatban lévő hátranézés már megvolt. Valamelyik lábbal lenyomjuk a pedált, a kerékpár elindul, az ellenkező lábat felvesszük a földről, és rátesszük, vagy becsatoljuk a pedálba. Amilyen egyszerűnek hangzik, annyira fontos, hogy milliméterre pontosan, odanézés nélkül, helyesen tudjuk végrehajtani a feladatot, és üzembiztosan elindulni. Jó példa erre egy maraton verseny, ahol nagyon sokan vannak a rajtzónában, mindenki egyszerre indul, és könnyen ütközés lehet belőle, ha valakinél emiatt megakad a ritmus. 

 Amikor meglett az SPD pedálom, napokig nekem sem ment, először érdemes a ki- és becsatolás fal mellett állva és kapaszkodva gyakorolni. Nagyon fontos, hogy mind a két láb kivétele 100%-ig üzembiztos legyen, különben egy megállás vagy hirtelen fékezés után biztos a borulás. Legjobb módszer a földön a láb, felemel, becsatol, kicsatol, letesz a láb, és ezt mind a két oldalra, vagy fél órán keresztül. Nagyon unalmas, nameg a patent is "kopik", de így elkerülhetőek a véletlen borulások, mert becsatolva maradt a láb. 

III. Kanyarodás

Ha valahol, akkor itt kell komolyan magába szállnia az embernek, önkritikát gyakorolnia, és kimenni 1-2 órát gyakorolni a bóják között szlalomozni. Persze közben egyre közelebb hozva egymáshoz őket, és egyre nagyobb tempóval. Tavaly csináltunk egy kis rendezvényt egy beton focipályán, ahol körbe körbe kellett menni egy ovális íven, és a legjobbak végül szlalomban mérkőztek meg. Közel 25 ember gyűlt akkor össze, és elég nagy izgalmakat hozott a verseny vége. Mindenképpen jó tapasztalat volt kipróbálni, hogy mondjuk másik ember ellen hogyan megy, és rájönni, mindig lehet mit csiszolni a kanyarodástechnikánkon, a helyes fékezést, íveket, és fordulókört belekalkulálva. 

IV. Szlalom level 2.

A következő szint, amikor trükközünk kicsit a szlalomozással, és csak az első kerékkel kerüljük meg a bójákat. Ezeket lehet először kisebb bójákkal, majd kulacsokkal gyakorolni. Ha már nagyon advanced szinten vagyunk, le lehet négyszögbe rakni négy kulacsot, és úgy forogni körbe, hogy a hátsó kerék a négyszögön belül maradjon. 

Mára ennyi, de ne felejtsétek, mindig nézzetek hátra elindulás előtt! A következő részben olyan dolgokat nézünk meg, amelyeknek már versenyzés közben is hasznát vehetjük!

Forrás: http://www.ride4life.hu